Jaaroverzicht 2009

Beste vrienden van OIGO

overzicht2009

Voor 2009 hadden wij ons voorgenomen om een sabbatjaar te houden, een jaar waarin de interne organisatie verder op punt zou worden gezet om zo klaar te zijn voor de toekomst.

Een heel aantal personen en verenigingen hebben daar tot onze grote tevredenheid anders over beslist, de initiatieven tijdens 2009 waren opnieuw talrijk en zo anders dan vorig jaar. Op het einde van dit jaar blikken wij met enorm veel voldoening terug op een succesrijk werkjaar, een jaar waarin terug bewezen is dat ‘OIGO’ een plaats heeft verworven in de maatschappij. Voor een steeds groeiend aantal mensen is OIGO een houvast geworden in deze tijd waarin naastenliefde niet meer zo evident is.

Rode draad tijdens het voorbije jaar blijft Andy, onze vriend die veel te vroeg van ons is heengegaan. In het voorjaar was er de aangrijpende reportage “Hart voor Mekaar” op VTM, een uitzending die niemand onberoerd heeft gelaten. Het was dan ook een ongelooflijk moment toen het lied ‘Mijn Leven’ van Andy van uit het niets op één kwam te staan in de diverse Vlaamse hitparades. Het hoeft geen betoog dat Andy enorm heeft bijgedragen aan de bekendheid van OIGO.

Naast enkele vaste initiatieven zoals Fietsen voor OIGO (terug een enorm succes) en de stand van de Heksengilde op de kermis te Laarne werden er dit jaar ook heel wat nieuwe acties op touw gezet; de mini-onderneming van het Spes Nostra Instituut te Kuurne, de 10 km van Gent door Sofie De Mey, de 8-daagse fietstocht naar Denemarken, de gedichtendag van de gemeente Knesselare, het optreden van Pinar in Brussel,…

De meest in het oog springende actie dit jaar was ongetwijfeld de ‘Hematologics Fuif’ van lotgenoot Stijn Wyseur, een 16 jarige knaap die erin slaagde met een hele groep enthousiastelingen alle records van de tabellen te vegen. Dank u wel, Stijn!

Tenslotte waren er ook de talrijke giften, groot en klein maar allemaal zo hartverwarmend!

Het project van dit jaar, de inrichting van de ontmoetingsruimte binnen de afdelingen Pneumologie en Hematologie van het UZ Gent, zit in de laatste fase. Als alles volgens plan verloopt wordt deze ruimte uiterlijk eind februari in gebruik genomen. Voor de inrichting van de nieuwe kamers op deze afdelingen werden reeds 9 TV-toestellen aangekocht door OIGO.

Het project voor 2010 krijgt stilaan vorm, bij het begin van het nieuwe jaar zullen wij jullie hierover uitvoerig informeren. Daarnaast zijn er reeds een aantal acties gepland zoals de inhuldiging van de permanente OIGO fietsroute die ons doorheen de mooiste plekjes van Laarne en Kalken zal leiden en het 2e OIGO-event die de afsluiter moet worden van een (hopelijk) opnieuw succesrijk werkjaar.

Wij houden eraan iedereen nog eens te bedanken die in de loop van het voorbije jaar op “”n of andere manier zijn sympathie en engagement heeft getoond voor onze vereniging.

Tenslotte wensen wij jullie gezellige Kersdagen toe en een succesrijk maar vooral gezond 2010!

Jo Vervaet, Annemie Van de Voorde, Danny De Vogelaere, Gerda Van Hulle, Kim Vervaet, Krist Porte, Marc Roelandt, Martine Temmerman, Mieke Bohe, Patrick De Vylder, Patrick De Waele, Peter Lippens, Rudi De Buck, Dimitry Dierickx, Chris Dierickx