Jaaroverzicht 2016

fotocollage-2016

Groeien en succes krijg je als vereniging niet zomaar, ………. Je moet dit verdienen!

Het vereist een duidelijke visie waar consequent wordt naar gehandeld, volledige transparantie in het beleid, een open en duidelijke communicatie …….. kortom, geloofwaardigheid opbouwen bij het brede publiek is van groot belang.

Vandaag staan we aan de vooravond van ons eerste jubileumjaar, midden 2007 vond een eerste vergadering plaats ten huize van onze toenmalige voorzitter.

Op 27 december  2007 werd de VZW OIGO opgericht.

Al die jaren zijn we onze visie trouw gebleven; fondsen inzamelen om te investeren in projecten die het comfort van de kankerpatiënt verhogen. Om dit jaar na jaar te kunnen realiseren kunnen we ondertussen op heel wat sympathie rekenen van diverse personen en verenigingen.

Ook in 2016 werd er heel wat op het getouw gezet ten voordele van OIGO!

+++OOO+++

OIGO staat voor een gezonde levensstijl met op tijd en stond voldoende beweging, bij OIGO kun je rekenen op heel wat sportieve uitdagingen.

In de maand februari vonden de ‘Valentijnsloop’ en de ‘Trailloop’ plaats. Organisatoren zijn Kimberly en Christophe, OIGO sympathisanten sedert verscheidene jaren.  Beiden kunnen rekenen op een grote schare medewerkers, dank zij hen waren beide evenementen ook dit jaar een groot succes!

In de maanden mei en juni staat traditiegetrouw ‘Fietsen voor OIGO’ op de agenda dat dit jaar voor 9e maal van start ging.

De weergoden waren ons dit jaar bijzonder gunstig gezind,  geen enkele druppel kon de pret op vrijdagavond bederven.

Voor de after party werd voor deze editie uitgeweken naar de prachtige tuin van de Oude Pastorij in de dorpskern van Kalken. Een schot in de roos want geen enkele stoel bleef gedurende 4 vrijdagavonden onbezet. Lekkere hapjes, leuke cocktails, een verzorgd biertje in een uitzonderlijk mooi kader, de inwoners van Laarne en Kalken hadden er duidelijk oren naar. De laatste avond werd traditioneel afgesloten met crooner ‘Alain’, ambiance verzekerd tot in de late uurtjes.

Voor het afsluitend ontbijtbuffet schoven meer dan 300 vroege vogels aan. Iets na de middag lag de Skala er als van ouds bij, de negende editie van Fietsen voor OIGO zat er op. Op het terras van ‘De Beize’ werd met veel plezier teruggeblikt op deze succesrijke editie,  …….. de eerste plannen voor het 10-jarig jubileum kwamen reeds ter sprake.

Tussen 2 vrijdagavonden van Fietsen voor OIGO door, vond op 22 mei ‘Lopen voor OIGO’ plaats ter gelegenheid van de Stadsloop De Gentenaar. Jaar na jaar mogen we heel wat vertrouwde gezichten verwelkomen op het Sint Pietersplein die voor de gelegenheid de kleuren van OIGO verdedigen. Met meer dan 80 deelnemers ging de aanwezigheid van OIGO die zondag niet onopgemerkt voorbij.

Op 5 en 6 augustus was de firma ‘Best Tree’ in de Brugstraat de startplaats voor de 2e editie van ‘Koersen voor OIGO’. Meer dan 200 renners streden voor wat ze waard waren en ook op die manier een beetje voor OIGO.  Geert en Marleen waren na afloop tevreden, dank zij de steun van de WAOD kon opnieuw een heel mooi resultaat worden opgetekend.

Tijdens het weekend van 11 september was De Brink in de dorpskern van Laarne het decor voor de 7e editie van ‘Motoren voor OIGO’.

Op vrijdagavond was er voor de eerste maal ‘Jazz voor OIGO’. Dit gold als try-out voor het concert dat in 2017 plaats vindt ter gelegenheid van 10 jaar OIGO. Menig jazzliefhebber was op de afspraak, het werd een leuke muzikale bedoening met het OIGO bestuur in de juiste outfit.

Zondagmorgen was het vroeg dag voor de medewerkers, de milde temperaturen kondigden super motorweer aan. Onze stoutste verwachtingen werden ver overtroffen, ’s morgens en ’s avonds een volle tent, meer dan 600 motorrijders, lovende commentaren op de voorbije rit en onze organisatie, tevreden gezichten bij medewerkers en deelnemers, gezelligheid troef bij Marc’s motorcafé, een schitterende opbrengst dat alle records breekt, …… veel beter kan het echt niet ………. of toch maar proberen om in 2017 nog beter te doen?

Noteer alvast 3 september 2017 in jullie agenda voor een nieuwe Motoren voor OIGO!

Met ‘Wandelen voor OIGO’ op zondag 18 september werd het sportieve luik van 2016 afgesloten. Al 5 jaar lang slagen Kimberly en haar team erin menig loper warm te maken om af te zakken naar Desselgem en enkele kilometers af te malen voor het goede doel.

Resultaat van het vele zweet was alweer een dikke cheque voor OIGO!

+++OOO+++

Voor onze infoavond op 26 oktober hadden we gekozen voor een vrij actueel onderwerp. Dr. Christof Vulsteke, hoofd van de klinische studiedienst medische oncologie van het Maria Middelares ziekenhuis kon een volle zaal gedurende 1,5 uur in de ban houden met een boeiende uiteenzetting over ‘Immunotherapie, de nieuwe hype in de kankerbehandeling’.

Iedereen was na afloop bijzonder enthousiast over de spreker en het behandelde onderwerp.  Ook al is het nog niet voor meteen, we zijn overtuigd dat kanker in de toekomst een geneesbare ziekte wordt!

Onze aanwezigheid op de kerstmarkt van Laarne op 9 december vormt traditioneel het sluitstuk van ons werkjaar.  Elke en Michiel, onze standhouders van dienst, hadden terug voor een lekker hapje en een drankje gezorgd. Ons kraampje kon op heel wat sympathie rekenen, mening medewerker en sympathisant kwamen een glaasje drinken en napraten over het voorbije werkjaar.

+++OOO+++

In 2015 werd er voor de eerste keer samengewerkt met een aantal ziekenhuizen in Gent en Waregem. De eerste samenwerking was op alle gebied een meevaller. Dank zij de vele voorstellen konden we elke euro op een zinvolle manier besteden.

Deze aangename ervaring was de aanleiding om deze ziekenhuizen terug aan te schrijven voor het ‘Project 2016’. Opnieuw ontvingen wij heel wat interessante vragen om projecten binnen de diverse ziekenhuizen mee te helpen financieren. Ook van het Zorghuis Gent ontvingen wij een mooi voorstel.

Dit allemaal opsommen zou dit jaaroverzicht te lang maken, voor een opgave van de gerealiseerde projecten verwijzen wij graag naar onze website www.oigo.be.

Belangrijk hierbij is te vermelden dat we onze lokale werking niet vergeten. Naast de infoavond organiseert OIGO reeds verscheidene jaren de verwendagen voor patiënten woonachtig in Laarne en Kalken.  Ook in 2016 konden heel wat patiënten een ontspannende dag beleven in een schitterende omgeving en in het gezelschap van lotgenoten.

+++OOO+++

In de aanhef van dit overzicht vertelden we reeds dat we van bij de start in 2007 op heel wat sympathie kunnen rekenen.

Naast de sponsors van onze verschillende organisaties mochten wij in 2016 terug een groot aantal giften ontvangen van diverse personen en verenigingen; Rotary Laarne-Lochristi, Cera Gent-Bloemenland, supportersclub Rutger Van Rysselberghe, Klik, Rode Kruis Laarne, Kinderhulpfonds, acties in kader van Music for Life, Stadsbestuur Waregem ….. telkens weer zijn we verrast van al degenen die OIGO een zeer warm hart toedragen. Van harte bedankt!

In het afgelopen jaar maakte OIGO ook verder werk van zijn public relations. Zo was OIGO ondermeer aanwezig op de lentehappening van Rotary Laarne-Lochristi en op 7 oktober tijdens de dag van de Palliatieve Zorg in het UZ Gent.

Op 20 oktober stond de stand van OIGO opgesteld in het Maria Middelares ziekenhuis ter gelegenheid van de Dag tegen Kanker.

OIGO haalde in 2016 ook regelmatig de krant, de persmomenten bij de diverse ziekenhuizen waarmee werd samengewerkt, waren een ideaal moment hiervoor.

Wat extra publiciteit kan nooit geen kwaad!

+++OOO+++

Wij zijn bijzonder fier nu al te kunnen aankondigen dat het ‘Project 2017’ reeds helemaal is ingevuld. Het belooft opnieuw een heel mooi project te worden met heel veel aandacht voor het comfort van de kankerpatiënt. In de loop van de maand januari lezen en horen jullie hier meer over.

Tot slot willen wij alle medewerkers aan onze diverse activiteiten van harte bedanken voor hun onvoorwaardelijke steun. Zonder hen zou een werking als die van OIGO nooit kunnen gerealiseerd worden.

Ook een speciaal woordje van dank aan al onze sponsors en de vele gulle schenkers van grote en kleine giften. Ongeacht het bedrag betekenen deze giften voor ons een figuurlijke riem onder het hart

Wij wensen aan iedereen een heel gezellig jaareinde toe en een heel gezond en voorspoedig 2017!