Jaaroverzicht 2012

2012, het jaar van…

… Ontelbare giften van personen en verenigingen ter gelegenheid van een verjaardagsfeest of een feest ter gelegenheid van een huwelijksjubileum, … giften van collega’s van Sandra, … de opbrengst van een tombola of mountainbike organisatie, … de kermis in Laarne, …een toneelvoorstelling in Wetteren of de cyclocross Grote Prijs Albert van Damme, …

… De lustrumeditie van het Allstargame Basket te Aalter. Net zoals bij de vorige edities liep de plaatselijke sporthal ook dit jaar vol voor de jaarlijkse afspraak met de meest talentvolle jongeren van Oost-Vlaanderen. Oigo was ook terug van de partij en mocht op het einde van de avond opnieuw een mooie cheque in ontvangst nemen.

… De eerste infoavond, ingericht door OIGO met als gastspreker niemand minder dan Marc Cosyns, bevoorrecht getuige in het tot stand komen van de huidige regelgeving omtrent patiëntenrechten, euthanasie en palliatieve zorg. Het onderwerp ‘Euthanasie’ spreekt blijkbaar heel wat mensen aan, getuige hiervan een weken op voorhand uitverkochte zaal en meer dan 100 geïnteresseerden die een ganse avond lang aan hun stoel en de lippen van onze gastspreker gekluisterd bleven. Ook in 2013 voorzien wij een infoavond rond een boeiend onderwerp, meer info hieromtrent ontvangen jullie begin volgend jaar.

… De 5e uitgave van de succesformule ‘Fietsen voor OIGO’. Ondanks het overwegend slechte weer tijdens de verschillende vrijdagavonden, mochten wij dit jaar een record aantal deelnemers verwelkomen. Meer dan 1.000 fietsers trotseerden het gure weer om euro’s in te zamelen voor het goede doel. Het afsluitend gezellig samenzijn mondde keer op keer uit in een feest tot in de vroege uurtjes. Dit alles heeft er mee voor gezorgd dat een schitterend resultaat kon worden bekendgemaakt ter gelegenheid van de ontbijteditie in een tot de nok gevulde Koninklijke Harmonie te Kalken.
Volgend jaar is ‘Fietsen voor OIGO’ terug van de partij in een licht gewijzigde maar verrassende versie, meer info binnenkort op www.oigo.be.

… De eerste editie nieuwe stijl van de jaarlijkse ‘Stadsloopin Gent. OBK-bank, reeds jarenlang de trouwe sponsor van onze vereniging tekende samen met VZW OIGO present voor de organisatie.
Getooid in een fraaie loopoutfit liepen de 100 OIGO-OBK deelnemers niet onopgemerkt voorbij in de stadskom van Gent. Op het einde van de dag konden wij terugblikken op een meer dan geslaagde organisatie met een mooi resultaat er bovenop. Afspraak op 12 mei 2013 voor een volgende ‘Lopen voor OIGO’!

… De sportieve uitdaging van Jo en Danny. Op 13 juli beklommen zij hun fiets om 9 fietsdagen later de top van ‘Col de la Bonnette’ in het zuiden van Frankrijk te bereiken, meer dan 1.300 km verwijderd van het vertrekpunt in Laarne. De tocht naar de hoogste berijdbare col van Europa was lastig en een echte uitdaging. ‘Opgeven is geen Optie’ was het motto voor Jo en Danny om deze tocht tot een goed einde te brengen.

… Het 3e motorgebeuren om en rond het Kasteel van Laarne. De weermaker had woord gehouden, een zonovergoten dag was de ultieme meevaller voor de derde editie van ‘Motoren voor OIGO’. Gans de dag was het een drukte van jewelste rond het Slot van Laarne, honderden motorrijders genoten van een onvergetelijke tocht door de Westhoek terwijl een 100-tal inwoners van Laarne en omstreken de streek rond het Kasteel van uit de lucht verkenden.
Op zondag 8 september 2013 vindt de 4e editie plaats, om niets aan het toeval over te laten zijn de voorbereidingen hiervan reeds gestart.

… Een eerste ‘Wandelen voor OIGO’. Kimberly de Frenne, een nieuwe naam binnen de OIGO familie, was op zondag 16 september gastvrouw voor een wandeltocht om en rond Waregem. Met deze organisatie wou zij geld inzamelen voor OIGO en op die manier een hulde brengen aan Sandra Cauwels, één van haar trouwste vriendinnen die eind vorig jaar aan kanker is gestorven.

Haar oproep werd massaal beantwoord, een 200-tal wandelaars tekenden paraat op zondagmorgen. Een heel mooie opbrengst was het resultaat van zoveel inzet. In de OIGO ruimte in het UZ Gent kon een van trots glunderende Kimberly de cheque aan het bestuur van VZW OIGO overhandigen.
Ook deze organisatie kent in 2013 een vervolg!

… Het project waarbij opnieuw werd samengewerkt met de afdeling Hematologie van het UZ Gent. De inrichting van 6 isolatiekamers zorgt ervoor dat de patiënt in ideale omstandigheden kan behandeld worden. De aankoop van bijkomend zitmeubilair voor de OIGO ruimte was noodzakelijk om tegemoet te komen aan het veelvuldig gebruik van deze ontmoetingsplaats. Met de organisatie van de infoavond en de verwendagen werd ook de lokale verankering niet vergeten.

Voor het project van 2013 wordt samengewerkt met de palliatieve afdeling van het UZ Gent. Wij zijn heel trots dat wij dit project kunnen financieren, de realisatie van project zal terug bijdragen tot het dagelijks comfort van de patiënt. Wij wachten nog op een paar bevestigingen, wij hopen bij het begin van het nieuwe jaar dit schitterend project te kunnen voorstellen.

… een welgemeende ‘Dank je wel’ tenslotte aan die vele honderden sympathisanten van onze vereniging. Organisatoren van en deelnemers aan de verschillende evenementen, medewerkers achter de schermen, schenkers van de nobele giften, sponsors van de diverse organisaties, … zonder jullie medewerking was dit overzicht nooit zo ruim geweest!
Van harte bedankt hiervoor en hopelijk mogen wij in 2013 terug op jullie rekenen!

Het werkjaar was voor ons heel druk, met heel veel plezier en voldoening blikken wij op het eind van 2012 achterom. Wij wensen voor ieder van jullie en jullie familie een prachtig eindejaar en een gezond en voorspoedig 2013 toe!

Laarne, 11 december 2012

VZW OIGO